vervolg-paginaslider1 Hoofdslider-208-rally-vervolg Vervolg-paginaslider2 Hoofdslider-Peugeot-3008-vervolg vervolg-paginaslider3 Hoofdslider-C3-nieuw-vervolg Vervolg-paginaslider4

Onderhoud & reparaties

Een betrouwbare garage voor al het onderhouds- en reparatie-werk aan uw auto. Tegen een eerlijke prijs.

Lees meer

Verzekeringen & Financiering

Een autoverzekering waarop u kunt vertrouwen. Sluit hem bij ons af! Nu rijden, straks betalen? Wij financieren uw auto.

Lees meer

Afspraak maken

Maak online een afspraak! Vul eenvoudigweg ons formulier in en wij nemen spoedig contact met u op.

Lees meer

06 06 2017 1De sensatie van het ‘opstijgen’, zoals alleen een uit de slaap gewekte hydraulisch geveerde Citroën dat kan, is verleden tijd. Citroën stopt met het magische veersysteem, maar komt met een perfect alternatief. 

06 06 2017 2

“Ik wist niet dat een auto zó veel onsmakelijke geluiden kon maken”, verzuchtte eens een journalist die net een rit met een klassieke Citroën SM had gemaakt. Alsof het ding aan de lopende band winden liet. “Maar hij rijdt subliem.” Iedereen die wel eens in een Citroën met hydraulisch veersysteem heeft gereden, raakt er subiet van onder de indruk. Of het nu in een BX is, een Xantia, een C5 of een GS… met zo’n systeem veert, stuurt en remt een Citroën anders dan alle andere auto’s. En dan is er nog die bijzondere hoogteverstelling, waarmee de auto’s zo heerlijk kunnen ‘slapen’ (laagste stand) of over obstakels kunnen rijden (hoogste stand).

06 06 2017 3

Kussens
Nu de productie van de Citroën C5 is gestaakt, stopt ook de verkrijgbaarheid van het hydraulische veersysteem. Is dat erg? Ja en nee. Wie nostalgische gevoelens koestert, zal zich teleurgesteld voelen. Maar er is troost: de nieuwe Progressive Hydraulic Cushions. Feitelijk gaat het om twee kleine dempers binnen de gebruikelijke schokdemper: één voor de ingaande slag en één voor de uitgaande. De ‘hydraulische kussens’ maken deel uit van het Advanced Comfort-programma van Citroën. Ze zijn goedkoper te maken en eenvoudiger van constructie dan het oude systeem, maar volgens de eerste berichten net zo effectief. De auto helt minder over en beweegt rustiger over grote hobbels, zoals verkeersdrempels. Daarnaast absorbeert het korte oneffenheden effectief. Interessant is ook dat het nieuwe systeem geen energie kost; bij de hydraulische Citroëns wordt een pomp aangedreven door de motor en dat kost brandstof.

06 06 2017 4

In de C5 Aircross
De eerste auto waarin de hydraulische kussens worden toegepast, is de nieuwe Citroën C5 Aircross, een SUV die de C5 vervangt. Deze auto is eerder dit jaar op de Shanghai Motor Show gepresenteerd als de eerste ‘People Minded SUV’. Hij biedt ook in andere opzichten comfort; wat dacht je van AQS, het Air Quality System met een zeer fijnmazige zuivering van de binnenstromende lucht?

 

Actueel

Aangesloten bij:

bovag-aangesloten-zijbalk

logo liggend hetautoservicenetwerk__________________________________________________

find us on facebook


autobedrijf car centre sleeuwijk

De Hoogjens 63, 4254 XV, Sleeuwijk
Tel: 0183-301438

info@carcentresleeuwijk.nl

Openingstijden

Social Media

Volg ons ook op social media

icon-twitter  icon-facebook   

PCA: Gewoon Goed!

Lees meer

Waarom PCA?

  • Service hoog in het vaandel

  • Groot aanbod occasions

  • Persoonlijke service

  • Klant is koning

  • Beste prijs

PCA nieuwsbrief

Vul uw e-mail adres in om onze nieuwsbrief te ontvangen:

E-mail adres:

pca-airco-ventilatie

pca-voordelig-veilig

pca-gratis-apk-grote-beurt