vervolg-paginaslider1 Hoofdslider-208-rally-vervolg Vervolg-paginaslider2 Hoofdslider-Peugeot-3008-vervolg vervolg-paginaslider3 Hoofdslider-C3-nieuw-vervolg Vervolg-paginaslider4

Onderhoud & reparaties

Een betrouwbare garage voor al het onderhouds- en reparatie-werk aan uw auto. Tegen een eerlijke prijs.

Lees meer

Verzekeringen & Financiering

Een autoverzekering waarop u kunt vertrouwen. Sluit hem bij ons af! Nu rijden, straks betalen? Wij financieren uw auto.

Lees meer

Afspraak maken

Maak online een afspraak! Vul eenvoudigweg ons formulier in en wij nemen spoedig contact met u op.

Lees meer

PCA nieuws 30 01 2020 foto1a

Elektrische auto’s zijn niet alleen iets van vandaag. Een bewijs voor die stelling levert Peugeot van 5 t/m 9 februari tijdens het prachtige klassiekerevenement Rétromobile in Parijs. Wacht even… klassiekerevenement?

PCA nieuws 30 01 2020 foto2

Putten uit de eigen, rijke geschiedenis is een mooi middel om de introductie van nieuwe modellen luister bij te zetten. Peugeot volgt precies dit pad op Rétromobile, waar het enkele historische modellen toont die de introductie van de nieuwe e-208 en e-2008 (foto) op een speciale manier omlijsten.

PCA nieuws 30 01 2020 foto3

De geschiedenis van de elektrisch aangedreven Peugeot gaat veel verder dan je misschien zou denken, want het is al bijna 80 jaar geleden dat het eerste exemplaar zijn eerste rondjes maakte. Om precies te zijn in 1941 onthulde Peugeot het model VLV; de letters staan voor ‘Véhicule Léger de Ville’. Vrij vertaald: een lichtgewicht stadsauto. Hij was uitgerust met vier 12V-accu’s, die bij een (waarschijnlijk gemiddelde) snelheid van 36 km/h een actieradius mogelijk maakte van 75 tot 80 kilometer. Niet veel? Ach, het was vast wel voldoende om heen en weer naar het volgende dorp te komen.

PCA nieuws 30 01 2020 foto4

Rijden op elektriciteit was een noodgreep van de Peugeot-ingenieurs, die hiermee een omweg hadden gevonden langs de door de Duitse bezetter strikt gerantsoeneerde benzine. Dat ging goed totdat het kleine wagentje na een productie van slechts 377 exemplaren werd verboden. Niettemin zijn de laatste exemplaren pas in 1945 gebouwd. Het exemplaar op de foto’s is afkomstig uit de PSA-fabriekscollectie (l’Aventure Peugeot Citroën DS). 

PCA nieuws 30 01 2020 foto5a
Van de VLV uit de oorlogsjaren maken we een grote sprong naar 1993, het jaar waarin Peugeot de 106 Electric presenteerde. Hoewel er grote verwachtingen waren bij dit model, bleven de orders goeddeels uit; tot 2003 zijn er slechts 3.542 exemplaren van gebouwd. Heel vreemd was dat achteraf gezien niet, omdat de 106 Electric met zijn actieradius van 80 kilometer bij een snelheid van 91 km/h geen volwaardige vervanger van een reguliere 106 kon zijn.

PCA nieuws 30 01 2020 foto6

Een in vergelijking met de VLV nog piepjonge elektrische Peugeot is de experimentele Concept EX1 uit 2010. Dit futuristische model, gebouwd ter gelegenheid van het dubbele eeuwfeest van Peugeot, heeft twee elektromotoren die samen maar liefst 335 pk en 480 Nm op de weg brengen. Dat is niet onbenut gebleven, want de EX1 heeft zes snelheidsrecords voor voertuigen tot 1.000 kg op zijn naam staan, zoals de kwart mijl in 14,4 seconden en een kilometer in 28,16 seconden. Wat misschien meer zegt: 0-100 km/h lukt hem in een halsbrekende 2,24 seconden…

PCA nieuws 30 01 2020 foto7

Het is niet alleen elektrisch spektakel op de Peugeot-stand, want het merk viert ook de 60e verjaardag van de onvergetelijke 404. Van 1960 tot 1978 was dit met een productie van bijna drie miljoen auto’s een echte bestseller. En als voorgangers van de 208 neemt Peugeot bovendien een 202, 204 en 205 mee naar Parijs. Gaat dat zien!

 

Artikel: Jeroen Ekeler

 

PCA nieuws 10 01 2020 foto1

Lekker een dagje alle nieuwe auto’s kunnen bekijken, en dat niet al te ver van huis?

PCA nieuws 11 12 2019 foto1

In de leuke nieuwe reclamecampagne voor de bedrijfsauto’s van Citroën is de centrale boodschap dat alleskunners niet voor niets dit merk rijden: soort zoekt immers soort. 

PCA nieuws 28 11 2019 foto1

In Finland is een praktisch CO2-neutraal alternatief voor diesel ontwikkeld, dat probleemloos in een groot aantal modellen van Peugeot, Citroën en DS is te gebruiken. Het heet HVO 100, maar je mag ook blauwe diesel zeggen. 

PCA nieuws 06 09 2019 foto1

Alle personenauto’s die PSA verkoopt, waaronder die van Citroën, Peugeot en DS, voldoen sinds 1 september aan de nieuwste Euro 6-emissie-eisen. Maar wat betekent dat nu eigenlijk?

PCA nieuws 06 09 2019 foto2

EURO 6d-TEMP-EVAP-ISC is de officiële aanduiding van het eisenpakket dat Europa aan de uitstoot van nieuwe personenauto’s stelt. Bij PSA kunnen ze hieraan tegemoet komen door de tijdige ontwikkeling van hoogwaardige technologie. Hier komt nadrukkelijk SCR (Selective Catalytic Reduction) in beeld. Dit is een chemisch proces om de rookgassen die ontstaan bij een verbrandingsproces te ontdoen van stikstofoxiden (NOx); dit gebeurt door het inspuiten van ureum met gedemineraliseerd water. Inderdaad, het goedje dat we als AdBlue in dieselauto’s moeten ‘tanken’. Een ander essentieel hulpmiddel is GPF (Gasoline Particulate Filter), oftewel het roetfilter, eveneens voor diesels.

PCA nieuws 06 09 2019 foto3

“Groupe PSA was vorig jaar september al één van de weinige autofabrikanten die op tijd was met de implementatie van de toenmalige fase van dit proces”, aldus een trotse Nicolas Morel, Executive Vice President for Quality and Engineering. “Nu, precies een jaar later, zijn we weer op schema en voldoen al onze personenauto’s op tijd aan de nieuwste emissie-eisen. Daardoor kunnen wij onze klanten ook sinds 1 september ons volledige scala aan modellen aanbieden.”

PCA nieuws 06 09 2019 foto4

De eisen zijn op weg naar 1 september flink aangescherpt. Zo is er nu een praktijktest (RDE = Real Driving Emissions) toegevoegd, die meet wat het verschil in emissie is tussen het rijden in normale, alledaagse omstandigheden en volgens de gecertificeerde testmethode zelf. De maximale afwijking is door geen van de PSA-modellen overschreden. Sterker, ruim 80 procent van de auto’s voldoen nu al aan de toekomstige eisen op dit vlak (EURO 6d-ISC, vanaf januari 2020).

ipv Opelfoto

Andere nieuwe criteria zijn EVAP (EVAPorative emissions), dat de hoeveelheid koolwaterstoffen meet die over een periode van 48 uur via de brandstoftank verdampen, en ISC (In Service Conformity). Dit laatste betekent dat auto’s ook na vijf jaar nog steeds aan de gestelde eisen moeten voldoen. Als gezegd: elke nieuwe personenauto van Citroën, DS en Peugeot, komt aan al deze eisen tegemoet.

 

 

 

FOTO rechten:
De gebruikte foto's worden reeds gebruikt op het internet (en facebook) en zijn naar onze mening rechtenvrij. Wanneer de rechtmatige eigenaar – bewijsbaar- aangeeft dat de betreffende foto’s niet zomaar gebruikt kunnen worden, verwachten wij een prompte reactie, zodat we dit adequaat kunnen oplossen.

Actueel

Aangesloten bij:

bovag-aangesloten-zijbalk

logo liggend hetautoservicenetwerk__________________________________________________

find us on facebook


autobedrijf car centre sleeuwijk

De Hoogjens 63, 4254 XV, Sleeuwijk
Tel: 0183-301438

info@carcentresleeuwijk.nl

Openingstijden

staticmap

Social Media

Volg ons ook op social media

icon-twitter  icon-facebook   

PCA: Gewoon Goed!

Lees meer

Waarom PCA?

  • Service hoog in het vaandel

  • Groot aanbod occasions

  • Persoonlijke service

  • Klant is koning

  • Beste prijs

PCA nieuwsbrief

Vul uw e-mail adres in om onze nieuwsbrief te ontvangen:

E-mail adres:

Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om, zie onze privacy policy aan de onderzijde van deze pagina.

pca-airco-ventilatie

pca-voordelig-veilig

pca-gratis-apk-grote-beurt